cover book optin

Poznaj 8 przyczyn słabej sprzedaży w małej firmie
i 8 strategii wyjścia z impasu

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.
segmentacja grupy docelowej

Segmentacja rynku docelowego

Jeśli nie wiesz do kogo kierujesz swój produkt, to tak jakbyś strzelał z łuku do nie wiedząc, gdzie znajduje się tarcza. Ponosisz ryzyko, że nie trafisz i nie oszukujmy się, nie wiedząc, gdzie jest cel, strzał w dziesiątkę jest bardzo, ale to bardzo mało prawdopodobny.

Określenie segmentu rynku docelowego, czyli grupy osób, do której ma trafić Twoja usługa/ produkt jest niezbędnym elementem podczas określania strategii marketingowej.

Grupa, o której tu mowa będzie bardzo elastyczna, chodzi mi o to, że nie będzie ona stała, a dzieje się tak dlatego, że ludzie zmieniają się. Z biegiem czasu zaczynają inaczej myśleć, ich przekonania wygasają, rodzą się nowe idee.

Przy określaniu Twoich potencjalnych klientów zrób zarys, który wskaże Ci kierunek, miejsca w jakich prawdopodobieństwo pozyskania nowych klientów jest wysokie.

O kryteriach i pomocnych pytaniach podczas tworzenia segmentu rynku docelowego pisałam w tym poście.

Dziś chciałabym, abyś zwrócił uwagę na inny istotny obszar, który jest również ważny podczas wyboru grupy docelowej, mianowicie – 5 obszarów neurologicznych.

Jakub Woźniak zwraca uwagę na 5 poziomów, które teraz pokrótce omówię:

  1. Tożsamość – to poziom, w którym człowiek określa siebie na podstawie przypisania do np. profesji jaką wykonuje, cech z jakimi się identyfikuje. Tak więc, jest studentem, lekarzem, jest samotny, jest przerażony, szczęśliwy itp.
  2. Wartości – to poziom, gdzie zidentyfikować można wartości mające znaczenie dla potencjalnego klienta, takie jak: pieniądze, rodzina, miłość.
  3. Przekonania – to wszystkie ukształtowane w trakcie przeżywania różnych doświadczeń nastawienia, sądy, przeświadczenia, które mówią o tym jakie coś jest, albo jak powinno się postępować.
    Warto w tym momencie też zastanowić się skąd wziął się dany pogląd w głowie klienta, jakie zdarzenia miały na to wpływ?
  4. Emocje – są wywoływane w ludziach między innymi na podstawie tego, co przeżyli. Zadaj sobie pytanie jakie emocje mogę wywołać w nich przekonania, które posiadają? Czego chcą uniknąć, a do czego dążą?
  5. Środowisko, zachowanie – zastanów się co robi Twój potencjalny klient w ciągu dnia? Gdzie może często przebywać? Może warto zainwestować reklamę w miejscach często przez niego odwiedzanych? Np. Jeśli Twoim potencjalnym klientem jest student – warto zainwestować w reklamę koło uczelni bądź biblioteki.

Skup się tylko na tych elementach, które pozwolą Ci sprzedać produkt. Zbędne będzie wypisywanie wszystkiego, co przyjdzie Ci do głowy.

Szczególną uwagę zwróć na problemy jakich klient chce uniknąć oraz na tym co chce osiągnąć? Hasła, które dzięki temu stworzysz mogą być dobrą, mocną reklamą, nad którą warto się zastanowić, a później kupić produkt.

Jeśli chcesz zgłębić temat jakim jest segmentacja grupy docelowej lub jakiś inny temat związany z Twoim biznesem – zapisz się na bezpłatną konsultację.

Comments

comments

 , ,

Nie ma jeszcze komentarzy.

Dodaj komentarz

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.


Przeczytaj poprzedni wpis:
Featured Video Play Icon
Analiza finansowa firmy

Dzisiaj chcę opowiedzieć Ci w tym wideo o jednej bardzo ważnej rzeczy, która dość często pojawia na moich spotkaniach oraz...

Zamknij