cover book optin

Poznaj 8 przyczyn słabej sprzedaży w małej firmie
i 8 strategii wyjścia z impasu

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.

Strategia rozwoju Twojej firmy – czyli to, co wyróżnia przedsiębiorców, którzy odnoszą sukcesy?

Tomasz, świeżo upieczony przedsiębiorca, zwykł działać pod wpływem impulsu. Postanowił założyć własny biznes, który zajmuje się sprzedażą wysyłkową biżuterii. Jego celem było wykorzystanie tego, czego nauczył się na studiach i przy okazji realizacja planu: “chcę mieć własną firmę”. To był jego nadrzędny cel. Założył ją i zaczął sprzedawać. Oczywiście na początku było bardzo trudno. Klienci nie przychodzili, on nie miał bazy klientów, posiadał jedynie zasób ;) w postaci bogatych rodziców, którzy dali mu wsparcie na start. Kłopot polegał też na tym, że nie miał na siebie specjalnie pomysłu i przede wszystkim koncentrował się na tym, aby zbierać jak najwięcej zamówień i je realizować. Dużo pieniędzy wpompował w firmę tworząc sklep internetowy, ale obroty były zbyt małe, żeby zrealizować jego marzenia o niezależności. Przez 2 lata brnął do przodu ze względu na zobowiązania rodzinne i harował próbując związać koniec z końcem. W pewnym momencie poczuł się tak przytłoczony całą sytuacją, że po 2 latach działalności zamknął biznes.

W tym samym czasie Robert, mieszkający po przeciwnej stronie miasta, również otworzył własny biznes, ale na samym początku postanowił przygotować biznesplan, opracował skrupulatnie strategię na 5 lat, przewidując rozwój firmy i projektując wszystkie cele oraz działania.

Przede wszystkim zbadał rynek i upewnił się czy produkt, który chce zaoferować ma szansę na sprzedaż, po drugie miał odłożone fundusze na start oraz pieniądze, aby dynamicznie wejść na rynek. Wykorzystał cały potencjał mediów społecznościowych oraz podjął współpracę ze znanymi blogerkami, które promują modę. W ten sposób powoli i stopniowo zaczął rozwijać biznes. Na początku wszelkie zyski wkładał w rozwój firmy, ale stopniowo zaczął pozyskiwać coraz więcej klientów w końcu podjął współpracę z dużymi firmami i w ten sposób rozwinął swój biznes w ciągu roku na tyle, żeby móc utrzymać siebie. Dużą część zysków nadal wkładał w biznes żyjąc oszczędnie i konsekwentnie realizując plan działania.Po 5 latach jego firma rozwinęła się do postaci świetnie działającego biznesu, który zatrudnia pracowników i stale powiększa obroty.

Jaka jest różnica pomiędzy tymi dwoma przypadkami?
Różni ich to, że Tomasz działał taktycznie, natomiast Robert od początku opracował strategię swojej firmy i konsekwentnie ją realizował. Zbadał rynek, opracował produkt na podstawie rzeczywistych potrzeb potencjalnych klientów, a następnie zaczął realizować strategię marketingową w przemyślany sposób, badając efekty swoich działań i szukając najbardziej skutecznych metod. Robert miał osobowość przedsiębiorcy, a Tomasz chciał mieć firmę, ale postępował reaktywnie. Robert myślał długoterminowo, więc opracował biznesplan oraz strategię rozwoju swojej firmy. Tomasz założył firmę

Strategia rozwoju firmy, to jest to, co wyróżnia ludzi, którym się udaje. Jeśli patrzysz na biznes długoterminowo i szukasz nisz, które mają potencjał w przyszłości, jeżeli tworzysz produkt dostosowany do potrzeb swoich klientów, zamiast sprzedawać coś co Ci się wydaje ciekawe, możesz rozwinąć swój biznes. Jeśli nauczysz się wszystkich rzeczy, których wymaga prowadzenie firmy: sprzedaży, marketingu, zarządzania i znajdowania odpowiednich ludzi, to sprawi, że Twój biznes może się powieść. W końcu jeśli będziesz koncentrował się na najbardziej efektywnych czynnościach w firmie i przede wszystkim codziennie konsekwentnie działał, badał efekty i weryfikował swoje akcje, to masz bardzo dużą szansę na sukces.

Pamiętaj, że na sukces składa się wiele czynników, ale najważniejsze z nich to: odpowiednie nastawienie, dobry plan, właściwie dobrana nisza i dostosowany do jej potrzeb produkt, dobra sprzedaż i marketing, koncentracja na najbardziej efektywnych działaniach, konsekwentna realizacja planu i otaczanie się wspaniałymi ludźmi, którzy będą wspierać Cię w realizacji Twojej wizji.

I teraz najważniejsze na koniec, zamiast działać chaotycznie i uczyć się na własnych błędach, poznaj jak prowadzić biznes od ludzi, którzy mają w tym doświadczenie, poproś ich o radę, żeby uczyć się na cudzych błędach i sukcesach.

Jeśli uważasz, że potrzebujesz pomocy w tym obszarze, zapisz się na bezpłatną konsultację już dziś!

Comments

comments

 , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Nie ma jeszcze komentarzy.

Dodaj komentarz

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.


Przeczytaj poprzedni wpis:
Jak stworzyć strategię marketingową?

Dobrą strategię marketingową należy przygotować na bazie dobrej diagnozy. Oto zestaw wskazówek, jak można to zrobić: Zastanów się, gdzie teraz...

Zamknij