cover book optin

Poznaj 8 przyczyn słabej sprzedaży w małej firmie
i 8 strategii wyjścia z impasu

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.

Poznaj najnowsze strategie marketingowe dla Twojej firmy

Asian woman with laptop getting wet..

13 kroków, aby Facebook przynosił efekty, cz. 2.

Tydzień temu poznałeś 5 pierwszych kroków, aby Facebook przynosił efekty. Jeśli chcesz zapoznać się z poprzednim artykułem kliknij tutaj. Dziś zapraszam Cię do zapoznania się z kolejną częścią przydatnych wskazówek.

  1.       Wydarzenia na Facebooku są bardzo dużym ułatwieniem w promowaniu swoich nowych produktów, warsztatów, wystąpień. Tworząc wydarzenie wpisuj wszystkie niezbędne dane, takie jak: data i godzina wydarzenia, opis wydarzenia oraz tytuł, który powinien być krótki i przyciągający uwagę. Facebook przypomni Ci również, aby dodać link do Twojej strony, gdzie można kupić bilety. A co najważniejsze – możesz zapraszać swoich znajomych, aby zainteresowali się wydarzeniem, a dzięki temu ważny komunikat z nim związany będzie przeczytany.
  2.       Co myślisz o osobach mających na swoim fan page’u 10 polubień? A co myślisz, jeśli widzisz 800, 1000 like’ów? Dokładnie tak, większe zaufanie zyska osoba mająca większa ilość like’ów na fanpage’u. Facebook stworzył opcję, która umożliwia zapraszanie do polubienia strony, możesz to wykorzystać w momencie, kiedy zauważysz, że ktoś na przykład polubił wrzucone zdjęcie, opis. Kontroluj czy osoby lajkujące Twoje posty są już w gronie Twoich obserwatorów czy jeszcze nie. Wystarczy kliknąć pod postem i podejrzeć kto go zalajkował. Jeśli ktoś nie jest zainteresowany Twoją stroną wyświetli Ci się przy jego nazwisku przycisk „zaproś”. To zdecydowanie zwiększy liczbę obserwatorów Twojej strony.
  3.       Teraz powiem Ci czego należy unikać. Użytkownicy źle odbierają, gdy ciągle coś sprzedajesz. Wrzucaj od czasu do czasu informacje, które nie są związane z reklamowaniem Twoich usług. Zaliczają się do tego cytaty, o których pisałam w punkcie 5, wklejaj zdjęcia z przygotowań do wystąpień, bądź z projektów produktów. Pokaż potencjalnym klientom, że się starasz i w pocie czoła pracujesz nad czymś co ich zainteresuje.
  4.       Myślę, że wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego, że nie jesteśmy w stanie śledzić każdego postu fan page’a, który nas interesuje. Jednak Facebook jest sprytnym narzędziem i jego twórcy postanowili nam to umożliwić. W jaki sposób? Wystarczy, że klikniemy na danej stronie „Wyświetlaj najpierw”. Co jakiś czas możesz wrzucić informację dla swoich fanów, że taka opcja istnieje i pokazać im jak to zrobić. Zobacz poniżej:

facebook

To była kolejna porcja cennych kroków, które pomogą Ci rozwinąć swojego Facebooka. A już za tydzień następna dawka informacji!

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o marketingu (nie tylko w sieci) – zapisz się na bezpłatną konsultację.

Opublikowane#w#Coaching biznesowy, Doradztwo marketingowe#|#

 Otagowane#, #|#

Closeup of a happy young businesswoman lying on sofa and using laptop

13 kroków, aby Facebook przynosił efekty, cz. 1.

Sporo biznesów, którzy prowadzą działalność usługową potrzebuje nowoczesnych form dotarcia do potencjalnych klientów. Social marketing jest jednym z kanałów umożliwiających kontakt z dużą ilością osób, jednak aby nie marnotrawić czasu i upewnić się, że zaangażowanie będzie adekwatne do efektów, warto poznać metody, które mogą to zapewnić. Istnieje wiele portali, gdzie można promować własny biznes.

Jednym z nich jest Facebook.

Warto zacząć od dobrego określenia celów, aby wiedzieć po co prowadzę profil na Facebooku. Robienie tego tylko dlatego, że wszyscy inni tak postępują jest niewystarczające. Głównymi celami prowadzenia Facebooka może być przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów i zapoznanie ich z Twoją stronę internetową (przekierowanie ruchu na własną www), aby dowiedzieli się kim jesteś, czym się zajmujesz i jakie produkty/ usługi oferujesz. Facebook jest portalem zrzeszającym ludzi o różnych zainteresowaniach, dlatego firmy, posiadające tam swój fanpage nie są już nowością.

Postanowiłam podzielić się z Tobą 13 wskazówkami, które według mnie działają i sprawiają, że Facebook przynosi efekty w promowaniu marki.

  1.       Facebook jest źródłem, z którego Twoi potencjalni klienci mogą, a raczej powinni czerpać opinie innych o Tobie. Zadbaj o to, aby Twoi dotychczasowi klienci wpisywali swoje spostrzeżenia na Twoim fanpage’u, albo sam zadbaj o to, aby wystawione rekomendacje zostały opublikowane jako post na Facebooku. Zwróć uwagę na to, aby opinię połączyć z ładną, adekwatną grafiką, przedstawiającą na przykład pióro z kartką papieru bądź osobę pisząca coś przy biurku. Pamiętaj, że najpierw uwagę przykuwa grafika, która skłania do przeczytania opisu na niej bądź nad nią.
  2.       Pamiętaj też o Twojej aktywności na Facebooku. Jeśli zainteresowani pytają o coś, odpowiadaj. Lajkuj to co komentują. Twoje zaangażowanie na portalu, może być postrzegane jako odzwierciedlenie działań w firmie oraz zaangażowanie w relacje z klientami.
  3.       Każdy klient lubi jak się o niego dba i pyta o opinię. Dlatego też pokaż swoim facebookowym fanom, że interesuje Cię ich opinia i zdanie na różne tematy związane z działaniem firmy, z tworzeniem nowych usług bądź produktów. Ważna przy pytaniu o opinię na forum jest konstrukcja pytania. Lepiej zadawać pytania zamknięte, czyli takie, na które można odpowiedzieć „tak”/ „nie”. Jednak zauważyłam, że odkąd pojawiły się nowe możliwości like’ów (uwielbienie, zdziwienie, śmiech, płacz) ludzie chętniej z tego korzystają, dlatego też możesz zapytać o reakcję na np. dany produkt. Nie bój pytać się o zdanie innych, ponieważ właśnie ich opinie pozwalają Ci polepszać swoje usługi.
  4.       Często spotykam się z fanpage’ami firm, które publikują posty nie związane z ich działalnością. Wrzucają zdjęcia, filmiki, które pokazują śmieszne rzeczy, zapominając o tym, że Facebook służy między innymi do promowania swoich usług/ produktów i warto to wykorzystać. Są też tacy, którzy nie wiedzą co wrzucać i po prostu nie działają aktywnie, tracąc tym samym zainteresowanie ze strony potencjalnych klientów. Dlatego publikuj posty na temat i po kilka razy w tygodniu!  Osoby już obserwujące Twój fanpage będą je lajkować i automatycznie będzie to widoczne w ich aktywnościach, do których wgląd mają ich znajomi (którzy jeszcze mogą Cię nie znać). Dzięki lajkom Twój post będzie rozszerzał swój zasięg. Im więcej „lubię to”, tym więcej ludzi zainteresuje się nim, a to zwiększa prawdopodobieństwo, że nieznające Cię osoby, klikną w fanpage, by dowiedzieć się, czym się zajmujesz.
  5.       Posty, które biją rekordy like’ów to cytaty znanych osób. Dobrze by było, żeby były one związane z branżą, w której działasz. Wpisując w Google kluczowe słowa, na pewno znajdziesz mnóstwo inspiracji. Pamiętaj, aby kierować się zasadą, że to grafika najpierw przykuwa uwagę. Dlatego polecam Ci wpisanie w Google „darmowe grafiki, zdjęcia” i przeszukanie kilku stron. Wybierz te, które nie tylko pasują do Twojej branży, ale także do danego cytatu bądź opisu, który planujesz wstawić. Istotne jest również to, aby zorientować się, kiedy najwięcej osób korzysta w Facebooka. Statystyki mówią, że żywotność, wrzuconego postu, wynosi koło 15-20 minut. Ja swoje posty wrzucam późnymi popołudniami, wieczorami, ponieważ jest to pora, kiedy większość osób wróciła z pracy i przegląda swoje prywatne rzeczy.

Te wskazówki na pewno ułatwią Ci prowadzenie strony na Facebook’u i sprawią, że zdobędziesz większe zainteresowanie na swoim fan page’u . A już za tydzień kolejna część pt. 13 kroków, aby Facebook przynosił efekty.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o promowaniu na Facebooku, o social media marketing – zapisz się na bezpłatną konsultację.

Opublikowane#w#Coaching biznesowy, Doradztwo marketingowe#|#

 Otagowane#, , #|#

7 kroków do silnej marki osobistej

Postanowiłam wraz z Anna Nitkiewicz- Jankowską, która jest ekspertem od marki osobistej, przygotować niesamowity materiał, który pomoże Ci w budowaniu strategii marketingowej.

Poprosiłam Annę, aby podzieliła się wiedzą na temat budowania marki osobistej. Ja dodałam od siebie w jaki sposób pracować z emocjami, co w połączeniu z informacjami Anny tworzy wyjątkowy produkt.

W tym wideo dowiesz się co dla Ciebie przygotowałyśmy. Po pierwsze dowiesz się, dlaczego warto zająć się jednocześnie marką osobistą i swoją inteligencją emocjonalną.

Zapraszam Cię do zapoznania się z powyższym wideo.


– Aniu opowiedz nieco więcej na temat tego, w jaki sposób budowanie marki osobistej może wspierać i być solidną „nogą” dla dalszego budowania biznesu?

– Marka osobista jest pozwala nam otwierać te drzwi, które są zamknięte. Jest ona nasza i mówi o tym jacy jesteśmy i jak działamy. Dlatego jeśli nie jest ona spójna z naszymi wartościami, jest nieszczera, odbiorca bardzo szybko to weryfikuje. Marka osobista jest rzeczą, która powinna być zbudowana od początku do końca według pewnego schematu, po to, aby żaden element nam nie umknął.

– Co według Ciebie powinniśmy jako przedsiębiorcy zrobić w pierwszej kolejności? Czy najpierw powinna to być budowa marki osobistej, czy strategii dla biznesu?

– Wydaje mi się, że trzeba to robić jednocześnie, ponieważ często narzędzia marketingowe są tymi samymi, które można wykorzystać przy budowaniu marki.

– Aniu, o czym opowiesz w tym materiale?

– Na początek zajmiemy się określeniem misji, potem omówimy elementy składające się na wizję. Wytłumaczę co to są wartości i dlaczego są bardzo ważne w całym procesie tworzenia marki. Powiem jakie ćwiczenia możesz wykonać. Omówię narzędzia, które będziesz mógł wykorzystać. Zastanowimy się nad strategią działania, etapami, które są konieczne, do tego by zbudować silną markę osobistą.

– Dziękuję Aniu. Ja w tym materiale omówię, jak zająć się sowim rozwojem emocjonalnym, który jest absolutnym fundamentem przy budowaniu marki osobistej, dlaczego jest istotny w prowadzeniu biznesu.


Ta oferta pozwoli Ci na opracowanie osobistej strategii, w której wszystkie procesy i działania będą uporządkowane oraz spójne z tym, co tak naprawdę chcesz osiągnąć. Dlatego poznaj już dziś narzędzia, które pomogą Ci wpleść Twoją markę nie tylko w komunikat marketingowy, ale również inne działania.

Zapraszam Cię do zapoznania się z czterema pakietami na stronie: http://strategiarozwojufirmy.pl/sklep/

Zbuduj fundament swojej marki, który wzniesie Cię i Twoją firmę na wyżyny!

Opublikowane#w#Coaching biznesowy, Doradztwo marketingowe#|#

 Otagowane#, , , #|#

motywowanie pracowników

Motywowanie pracowników

Prędzej czy później każdy przedsiębiorca mierzyć musi się z motywowaniem pracowników. Pojęcie to ma wiele definicji. Najczęściej określana jest jako siła, która mobilizuje nas do pewnego działania. Od siły motywacji zależy jak szybko osiągniemy założony cel oraz jak dobrze jakościowo będzie wykonane zadanie. Te i inne czynniki są bardzo ważne dla firm, w których znajdujemy mniej, lub bardziej zmotywowanych pracowników.

Na początku warto rozróżnić motywację wewnętrzną od zewnętrznej. Wewnętrzna to taka, która wypływa z nas samych. Chcemy poczuć samorealizację, spełnić swoje pragnienia. Osoby odczuwające ten rodzaj motywacji są bardziej zaangażowane, pewne siebie podczas wykonywania działania, kreatywne, ponadto wzrasta ich poczucie własnej wartości.

Motywacja zewnętrzna to taka, która kreowana jest bodźcami pochodzącymi z zewnątrz. Mogą to być awanse, podwyżki itp. ten rodzaj motywacji jest krótkotrwały, a przecież większość przedsiębiorców chce, by motywacja pracowników była nieustannie na wysokim poziomie.

Dlatego warto zastanowić się co można zrobić, na jakie czynniki zwrócić uwagę, aby wzbudzić motywację wewnętrzną pracowników.

Alfie Kohn podaje trzy czynniki, które wzmacniają motywację wewnętrzną pracowników. Są to kolejno:

  • Współpraca. Wzajemna pomoc podczas trudnej pracy sprawia, że motywacja wzrasta.
  • Indywidualne podejście do pracownika i zrozumienie przez niego, że praca, którą wykonuje przyczynia się do rozwoju firmy również ma ogromny wpływ na chęć do wykonywania działań. Przedsiębiorca musi też zrozumieć, że każdy pracownik w inny sposób motywuje się do pracy i nie należy wszystkich „wrzucać do jednego worka”.
  • Prawo do podejmowania decyzji. Poczucie odpowiedzialności i możliwość decydowania, którą pracownik powinien posiadać w mniejszym, bądź większym stopniu, także ma pozytywny wpływ na utrzymanie wewnętrznej motywacji.

Zastanów się co możesz zrobić, aby wpłynąć pozytywnie na relacje w pracy? Co zrobić, aby lepiej zrozumieć pracownika? I w końcu, w jaki sposób dać pracownikom poczucie odpowiedzialności?

Jeśli uważasz, że potrzebujesz pomocy w tym temacie – zapisz się na bezpłatną konsultację.

Opublikowane#w#Coaching biznesowy, Coaching menedżerski#|#

 Otagowane#, , #|#

segmentacja grupy docelowej

Segmentacja rynku docelowego

Jeśli nie wiesz do kogo kierujesz swój produkt, to tak jakbyś strzelał z łuku do nie wiedząc, gdzie znajduje się tarcza. Ponosisz ryzyko, że nie trafisz i nie oszukujmy się, nie wiedząc, gdzie jest cel, strzał w dziesiątkę jest bardzo, ale to bardzo mało prawdopodobny.

Określenie segmentu rynku docelowego, czyli grupy osób, do której ma trafić Twoja usługa/ produkt jest niezbędnym elementem podczas określania strategii marketingowej.

Grupa, o której tu mowa będzie bardzo elastyczna, chodzi mi o to, że nie będzie ona stała, a dzieje się tak dlatego, że ludzie zmieniają się. Z biegiem czasu zaczynają inaczej myśleć, ich przekonania wygasają, rodzą się nowe idee.

Przy określaniu Twoich potencjalnych klientów zrób zarys, który wskaże Ci kierunek, miejsca w jakich prawdopodobieństwo pozyskania nowych klientów jest wysokie.

O kryteriach i pomocnych pytaniach podczas tworzenia segmentu rynku docelowego pisałam w tym poście.

Dziś chciałabym, abyś zwrócił uwagę na inny istotny obszar, który jest również ważny podczas wyboru grupy docelowej, mianowicie – 5 obszarów neurologicznych.

Jakub Woźniak zwraca uwagę na 5 poziomów, które teraz pokrótce omówię:

  1. Tożsamość – to poziom, w którym człowiek określa siebie na podstawie przypisania do np. profesji jaką wykonuje, cech z jakimi się identyfikuje. Tak więc, jest studentem, lekarzem, jest samotny, jest przerażony, szczęśliwy itp.
  2. Wartości – to poziom, gdzie zidentyfikować można wartości mające znaczenie dla potencjalnego klienta, takie jak: pieniądze, rodzina, miłość.
  3. Przekonania – to wszystkie ukształtowane w trakcie przeżywania różnych doświadczeń nastawienia, sądy, przeświadczenia, które mówią o tym jakie coś jest, albo jak powinno się postępować.
    Warto w tym momencie też zastanowić się skąd wziął się dany pogląd w głowie klienta, jakie zdarzenia miały na to wpływ?
  4. Emocje – są wywoływane w ludziach między innymi na podstawie tego, co przeżyli. Zadaj sobie pytanie jakie emocje mogę wywołać w nich przekonania, które posiadają? Czego chcą uniknąć, a do czego dążą?
  5. Środowisko, zachowanie – zastanów się co robi Twój potencjalny klient w ciągu dnia? Gdzie może często przebywać? Może warto zainwestować reklamę w miejscach często przez niego odwiedzanych? Np. Jeśli Twoim potencjalnym klientem jest student – warto zainwestować w reklamę koło uczelni bądź biblioteki.

Skup się tylko na tych elementach, które pozwolą Ci sprzedać produkt. Zbędne będzie wypisywanie wszystkiego, co przyjdzie Ci do głowy.

Szczególną uwagę zwróć na problemy jakich klient chce uniknąć oraz na tym co chce osiągnąć? Hasła, które dzięki temu stworzysz mogą być dobrą, mocną reklamą, nad którą warto się zastanowić, a później kupić produkt.

Jeśli chcesz zgłębić temat jakim jest segmentacja grupy docelowej lub jakiś inny temat związany z Twoim biznesem – zapisz się na bezpłatną konsultację.

Opublikowane#w#Coaching biznesowy, Doradztwo marketingowe#|#

 Otagowane#, , #|#

Analiza-finansowa-firmy

Analiza finansowa firmy

Dzisiaj chcę opowiedzieć Ci w tym wideo o jednej bardzo ważnej rzeczy, która dość często pojawia na moich spotkaniach oraz jest kłopotliwa dla moich klientów. Przedsiębiorcy zakładający swoje biznesy i pomimo tego, że mają pomysł, są zapaleni do pracy, mają wizję i odłożone pieniądze, to zapominają o analizie finansowej firmy. Nawet jeśli jest to małe przedsiębiorstwo ta analiza jest niezbędna do tego, abyś wiedział ile biznes powinien przynosić przychodów, żeby to wszystko miało sens.

Warto obliczyć na ile starczą Ci odłożone pieniądze. Jeśli tego nie zrobisz, to po kilku miesiącach może okazać się, że tych oszczędności zabrakło.

Jednak co zrobić, aby przeprowadzić taką analizę finansową w firmie?

Po pierwsze zorientuj się jaka jest marża na produktach, które oferujesz?

Jakie oprócz kosztów zmiennych, masz stałe? Weź pod uwagę koszty związane z zatrudnieniem pracowników, jaka suma przeznaczana jest na reklamę?

Bardzo ważnym punktem jest dodane do analizy swojej pensji. Zastanów się jaka suma sprawi, że będziesz chciał prowadzić ten biznes?

Gdy już zaplanujesz swój budżet warto dodać do tego 10% na nieprzewidziane wydatki, takie jak naprawy itp.

Jak myślisz? Co musisz zmienić pod względem finansów?

Zachęcam Cię od świadomego budowania swojej firmy, a jeśli uważasz, że nasz problem jeśli chodzi o analizę finansową swojej firmy, zapraszam Cię do wzięcia udziału w bezpłatnej konsultacji.

Opublikowane#w#Coaching biznesowy, Coaching menedżerski, Mentoring biznesowy#|#

 Otagowane#, , #|#